torsdag 18 april 2013

Ambulanshelikopter i Hölö!


Meja fick feber och efter cytostatikabehandling betraktas all feber som allvarlig blodförgiftning för säkerhets skull.

Hon hade 38,5 grader i över en timme, när ambulansen kom så fick de tempen till 39,4, gav henne syrgas och sa att helikoptern var på väg. Då var hon trött och hängig!

Packa ihop lite snabbt och få skjuts av lansen till ängen där koptern väntade. Spännande värre!
Det blåste mycket och Meja kräktes massor, och den nya (3:e!!!) sonden åkte ut! :/
Själv kallsvettades jag så mycket att när vi kom fram fick jag nya strumpor, Björn Borg-trosor och duschgrejer! ;)

Och som ni förstår av mitt glada inlägg mår hon nu bra! Personalen på Q84 mätte tempen till.....
trumvirvel.... 36,4 grader! Pino! ;)

Vi blir inlagda iaf eftersom hon är lite uttorkad och behöver dropp. Men skönt att hon mår bra!

Och jag kan ju inte klaga på sos alarm direkt!





10 kommentarer:

  1. Undrade just vad anledningen till helikoptern var. Skönt att tempen gick ner. Ge Meja en stor kram från Noah med familj.

    SvaraRadera
  2. Skönt med så profsig hjälp!

    Kram
    L

    SvaraRadera
  3. Men oj vad den Lilla Dockan får utstå.....
    Hoppas hon orkade tycka att det var lite spännande iallafall....Och vad skönt att febern gick ner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är lite mycket som går knasigt för henne. Hon blev ju åksjuk i helikoptern men nu kommer hon i håg det som spännande så det känns skönt! :)

      Radera
  4. Jag vart orolig att det var Meja eftersom jag visste ni var hemma. Men vad skönt att febern gick ner och att hon mår bra.
    Nu kan hennes bästis och hon skryta om att det har flugit helikopter.
    Krama om Meja från mig. Vi som skulle äta soppan som hon önska sig i morgon. (vi hoppades på att få träffa er). Men det kommer fler gånger. Ha det så bra ni kan!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  5. Hej..Tänker på er varje dag..Carina.

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att ni kom till skolan på fikat. Tänker på er. Ewy

    SvaraRadera
  7. Hörde helikoptern och blev riktigt orolig eftersom jag visste att ni var hemma. Tack för att du berättade att allt ser bättre ut.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Älskade lilla Meja...vilken dramatik! Skönt att höra att febern gick ner, men va jobbigt med den dumma sonden!
    Kram Monique

    SvaraRadera