söndag 28 april 2013

Några av Mejas tankar

och jobbiga kommentarer...

"Barn kan också dö... om man skär i dem med vass kniv" - i bilen nu, på väg för provtagning

"Man kommer till sjukhuset när man ska dö" - efter röntgen

"Jag har ritat Enzos skelett när han är död" - ofta prat om just skelett

"Jag saknar Alvar! Var är han nu?" - hon pratar ofta om gammelmorfar som begravdes i vintras och hur mycket hon saknar honom

Var kommer alla dessa tankar från just nu? Jag hoppas verkligen att det är vanligt för just hennes ålder! Tungt är det i alla fall! :(




4 kommentarer:

  1. Förstår att det är jobbigt Ina. Men helt naturligt att frågorna kommer. Vi lever med döden varje dag. I naturen till en släkting som gott bort. Mer påtagligt blir det väl när det händer nära en. Bra att prata om det när frågorna dyker upp. Meja är stark och levnadsglad så tillsammans ska detta gå vägen, så det så! Men sorgens blir man!
    Underbar bild på far och dotter.
    Hälsa så gott till alla!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vår C uppsats handlar om hur föräldrar kommunicerar med sina barn om döden ( då barnen ska dö, vilket absolut inte ska ske i detta fall). Även om det absolut ska gå vägen för er så är det bra för Meja att hennes tankar blir hörda.

    Oj, vad jag tycker ni är starka. Du tänker säkert att, vadå stark jag ( vi) har inget val... Vill bara säga att jag beundrar dig och att sin blogg verkligen är något utöver det vanliga. Vacker!
    Ha en fin söndag.
    Kram Maria
    www.frugnu.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Läser din blogg varje dag. Min femåring pratar ofta om morfar och om saker de gjort tillsammans. Trots att de aldrig träffats saknar han sin morfar. Idag fick han veta att grannarnas hund är död och undrade hur hundar dör. Även om det såklart dyker upp många frågor pga er situation så är det nog väldigt normalt för hennes ålder. Tror precis som Maria skriver att det är viktigt att ta hennes känslor på allvar, hur jobbigt det än är. Det är jag iofs helt övertygad om att ni gör. Ni är helt fantastisk!
    Kramar Linnéa

    SvaraRadera
  4. Underbar bild på Far och dotter !!!

    SvaraRadera