onsdag 19 juni 2013

Ambulans in...

Febern steg på natten. Jag vaknade vid 2 av ett litet element, när ambulansen kom hade hon 39,2 grader. Eftersom hon har låga vita blodkroppar (neutrofiler) så kallas det neutropen feber och prioriteras på akuten.

Hon har ett Hb på 70, så blod behöver hon. Och trombocyter.
CRP (snabbsänkan) låg på över 100, så det blir antibiotika intravenöst också.

Nu väntar vi på att få komma upp på avdelningen och påbörja behandlingen! Eller ja, jag väntar och Meja sover! ;)

3 kommentarer:

  1. Min första tanke i morse när jag vaknade var att sätta på datorn och se hur ni har det, hade svårt att somna igårkväll, satt och tänkte på er länge länge...snälla uppdatera så mycket ni orkar, alla mina tankar går till er och er lilla Meja.kram/Jasmina

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag lider med er! Jag kan inte tänka på annat än er och hur allt går! Jag håller verkligen tummar och tår att allt kommer bli bra med Meja! hon verkar vara en underbar liten tjej och ni verkar vara en super go familj! Så fort jag har tid så går jag in på din blogg för att kolla om du uppdaterat, smet till och med in på toaletten idag på jobbet för att kolla! bor i australien så oftast när du uppdaterar så är det natt för mig! och det första jag gör när jag öppnar ögonen är att starta datorn för att kunna gå in på din blogg! Hoppas febern gått ner och att hon piggnat till! massa styrke kramar till er!!! Kram Rebecca

    SvaraRadera
  3. All kärlek och styrka till Meja och er familj. Tänker på er och önskar all lycka och styrka i världen till din lilla prinsessa. Kram Mimmi

    SvaraRadera