tisdag 18 juni 2013

Min lilla räka! ❤

Idag har hon varit varm, trött och sovit mest hela dagen. Tempen ligger hela tiden på strax under 38 grader, men jag nojar och tar den stup i kvarten. Får hon över 38 grader är det nämligen ambulans in som gäller. Och antibiotika intravenöst ifall det är en infektion. Att få en infektion när man inte har något immunförsvar (vita blodkroppar) är illa... Därför kör de på det säkra före det osäkra och räknar all feber över 38 grader som tecken på en allvarlig infektion.
 Hon har blivit så smal, som ett litet lent skelett. :(

Hon kräks så fort hon får sondmat, så nu försöker jag bara få i henne vatten och det hon själv vill ha, vilket inte har varit något. Fram till nu.
Nu ville hon ha mannagrynsgröt och det verkar gå ner, åtminstone några tuggor. Man får vara glad åt det lilla! :)
På Koh Tao i vintras.




4 kommentarer:

  1. Vilken fin liten flicka du har. Jag hittade till din blogg för ett par dagar sedan och ville bara önska Meja all lycka och tur i världen. Jag håller mina tummar för dig!
    Kram Tova

    SvaraRadera
  2. Har inga ord som täcker ens hälften av det jag känner inför det Ni går igenom. Är mamma till en liten tjej själv och bara tanken får det att knyta hårt i bröstet. Ville egentligen bara skicka en kram. Önskat verkligen att allt lidandet ni har gått igenom får sig ett lyckligt slut. Kram Elham

    SvaraRadera
  3. Skickar styrkekramar till er, jag tror att det här kommer gå bra!! En fråga - varför gör ni en insamling på cancerfonden? Ska pengarna gå till Mejas sjukhusbesök osv eller? Ursäkta om jag frågar.

    SvaraRadera
  4. All styrka vill jag ge er dig och din fina familj och framförallt Meja, vilken liten kämpe <3.
    Livet kan vara så jäkla hårt och orättvist...
    Men jag känner i hela mitt hjärta att Meja kommer klara detta, det finns liksom inget annat alternativ.
    Hoppas nu bara denna jäkla infektionen ger med sig och att ni kan få en fin midsommar med mkt kärlek.
    Jag tänkte höra om man kan få skicka en liten sak till Meja? Om detta är Ok för er, vart skickar jag presenten?
    Massa kärlek till er <3
    Kram
    A.P

    SvaraRadera