tisdag 16 juli 2013

Nu har vi sålt den...

mitt livs bästa köp - Husbilen! :(

För att ni ska förstå lite vad den faktiskt betytt måste jag vända fokus från Meja och till mig en sväng...

I mars 2010 gjorde jag en rutinoperation, där en spiral och polyp avlägsnas vaginalt. Jag var livrädd innan för själva sövningen...
Operationen går fel. Läkaren perforerar både livmoder och tunntarm. Jag får bukhinneinflammation får göra en akut bukoperation, de tar bort 8 cm tunntarm och sen hamnar jag nåt dygn eller två på IVA.
Vaknar upp i total chock!

Efter det får jag PTSS, posttraumatiskt stresssyndrom med depression, panikångestattacker m.m.m.m. under flera års tid.
Jag får också leva med en konstant buksmärta, postoperativ funktionell störning på tarmarna.

I detta personliga lilla helvete som drabbade många fler än mig själv bestämde vi oss för att vi lever bara en gång, här och nu. Vi köper en husbil!

Det var min räddning. Och det var det absolut bästa köp jag någonsin gjort! Vi kunde komma bort, slippa måsten, slippa stress, slippa ångesten med allt man inte mäktar med och bara vara! Vara familjen! Äta gott, njuta av kaffet i solen, spela fotboll, läsa en tidning, var ute i naturen, bo mitt i naturen! Helt underbart!

För det har jag att tacka min bästa vän Sandra och hennes Tony! Ni har lurat in oss på diverse tokigheter, men tänk vad vi har levt livet tillsammans med er! Hoppas att vi snart kan fortsätta med det! Ni är så bäst!
Dessutom är i skrivande stund mina tre stora kottar och campar med mina BFF´s och får ett underbart sommarlov! ❤ Jag vet inte vad jag hade gjort utan er!

Kommer sakna dig lilla husbilen! 
Höst och vår åkte vi alltid till Åkers Styckebruk. 





sommaren var vi oftast på Sandviks camping :)
sol & bad


plocka blåbär och svamp <3
Sista resan innan diagnos, påsken 2013... men här hade redan cancern spridit sig i hennes lilla kropp och påskafton låg hon sjuk :(
Men vi ger inte upp! Fuck cancer!
När behandlingarna är slut och man känner att man har råd blir husvagn eller husbil det första vi köper! För då lever vi verkligen livet! Hela familjen tillsammans! ❤

7 kommentarer:

  1. Tårarna börjar rinna när jag läser och ser bilderna på meja!! Varför finns cancer?! Och varför ska små barn få det? Ingen ska få det!?!?!!!!! FUCK CANCER

    Jag läser bloggen varje dag och många tårar har fällts när jag kollat tillbaka i arkiven.. Jag undrar om du har någon mail? Jag skulle gärna vilja skriva ett långt "styrkebrev" eller vad man nu kan kalla det :)

    Ni kommer klara det här Meja är stark hon kan det!!! Fuck cancer!

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Ina, jag har idag ägnat min lediga dag till att läsa din blogg, från inlägg 1 till idag, varje inlägg!! och jag är precis som många andra väldigt rörd... av dina ord, dina känslor och hela ditt sätt att skriva..
    Och meja, vilken tjejis du är... kämpar tösen med fantastiska varma ögon..!
    Du kommer snart må precis som alla barn borde, BRA... leka och pyssla som aldrig förr, och jag ser fram emot att få se mer av dig o din familj.
    och sist men inte minst, till resten av familj och vänner, ni är otroliga....

    Är precis som ni,ett stort fan av Linus, och fick förfrågan för ett par dagar sedan att köra och titta på honom, jag tvekade då de är 20 mil till hans spelning i Karlshamn imorgon, MEN vet ni vad INA o MEJA!! Jag ska åka.. Må hända de är många mil, men de struntar jag i, han är värd de,ni är värd de... för jag ska tänka, känna och lyssna för er!!

    Jag ser fram emot att följa er på er resa, för ni är fantastiska och skall ta med era upplevelser i mitt yrke som blivande sjuksköterska.
    Jag ska bli en sådan ängel du skriver om!!

    Meja, <3

    SvaraRadera
  3. Nu kom tårar o ont i magen känslan!!! Först för att du Ina har en sån fin vän som ställer upp i vått o torrt dom växer verkligen inte på träd, de har jag bittert fått veta efter mina turer i livet..men tur att de visar sig okså =) sen att Du o ni får gå igenom de här när ni livet som bäst, skulle behöva eran HUSBIL =( de gäller nog i lvets jobbiga stunder att tänka på allt gott som hänt en, alla fina minnen du har o så....Ina säg till sandra om jag kan göra nåt för er...jag har erbjudit barnen ALLA att komma till mig o plocka jordgubbar,smultron o röda vinbär o hälsa på min lilla zoo =) E skulle tänka på ett namn till lill kissekatten som kommer =) O du sänder varje dag till dig styrka kraaaaaaaaam

    SvaraRadera
  4. Aldrig skrivit, men läser varje dag o tänker på er o håller tummarna! Tvungen o skriva när jag såg att ni brukar va i åkers skogarna. Jag bor i Åker :-D Håller tummarna för en ny fin husbil när tiden är rätt :-)

    Kramar i massor!!

    SvaraRadera
  5. Vilka kämpar ni är allihopa! <3 All styrka och kärlek och framförallt lycka till er <3
    Stor Kram
    Sandra

    SvaraRadera
  6. Jag är säker på att husbilen kommer bli er igen:)
    Dagen då Meja blir friskförklarad och slipper ligga på sjukhuset mer kommer ni få tid att både njuta av husbilen igen och åka på många många roliga resor med familjen, det är jag säker på! Jag ber för er varje dag, finns inte en dag då jag inte tänker på er!

    många kramar skickas upp till er:)/jasmina

    SvaraRadera
  7. Hoppas att ni kommer kunna skaffa husbil snart igen,.. Ni verkar ha det så mysigt tillsammans allihopa på era utflykter <3 // Ewelina

    SvaraRadera