onsdag 28 augusti 2013

Inte utskrivna före helgen.

Vi blir förmodligen utskrivna på söndag och ska till onkologmottagningen i Solna på måndag, så får vi se vad de tar för beslut.

Idag fick hon blod, trombocyterna låga (men de försöker vänta för att tanka upp henne på fredag, good luck säger jag, lär behövas imorrn!) och stor del av sondmaten rinner rakt genom. Fortfarande inget att äta eller dricka...  jo, en pyttetugga äpple!  :)
hennes morgonmediciner (allt är nu insatt oralt istället för intravenöst), sen är det några på em och kvällen oxå...

sondmaten och blodet
Idag var vi iaf kvar på sjukan, mamma & pappa gick på en promis med Meja så jag skulle få vila... tror ni på det eller?! Nä jag ringde viktiga samtal och mailade och sådant man inte hinner annars. Skönt att få det gjort i alla fall!
Sen kom svärmor med middag! Skönt med lite ompyssling! <3

Jag ska snart gå och lägga mig, jag ska bara..............

6 kommentarer:

  1. Skönt Ina att bli ompysslad av sina nära och kära. Allt blir nog bra till slut även om det är skit ibland. Lyssna nu på kloka ord försök vila.
    I morgon är en annan dag. Sov gott Meja och Ina kramar från Ewa E

    SvaraRadera
  2. Du måste vila lite Ina, saker och ting ordnar sig nog ändå, du kanske kan vänta med några samtal eller mail tills Ni är hemma igen. Du är en fantastisk människa och mamma men du ska räcka hela långa vägen. Krama Meja god morgon. Pengarna är insatta idag för augusti. Har hängt upp min hjärteängel i gardinstången i köket och tittar på den varje morgon till frukosten. De andra är utdelade till mina barn. Sov gott/IM

    SvaraRadera
  3. Älskade Ina!Du behöver nog vila och inte göra en massa saker som kan vänta!!!!!!!!Försök att sova och gör "ska bara"en annan dag! God natt och kramar till Meja och dej! Hälsa familjen!/Lena














    Älskade Ina!Passa på och vila och gör "ska bara"en annan dag!Du ska orka hela vägen och då måste du ha krafter kvar! Så god natt och försök att sova! Krama Meja och kram till dej också!/Lena






    SvaraRadera
  4. Kan bara stämma in i kören. Du måste vila du ska hålla hela vägen. Förstår så väl att du bara ska. Tänker på er ofta. Att någon som man aldrig har träffat tar en plats i mitt hjärta är inte så vanligt. Men ni har gjort det. Kram Katrine

    SvaraRadera
  5. Förstår dig fina Ina, det är som om kroppen vägrar vila. Den är på sin vakt hela tiden, beredd att aggera och reagera. Den stora tröttheten kommer säkert när du är tillbaka i din trygga borg, hemma. När ni alla i familjen är samlade igen. Då orkar och törs kroppen vila igen.

    Kämpa på tappra familjen! Vi finns här med er! kram

    SvaraRadera
  6. Fina Ina och Meja!
    Kika in på min blogg www.stjarnanp.blogg.se
    där jag just startat en insamling till förmån för barncancerfonden!

    Dela gärna och sprid vidare, för tillsammans kan vi göra stor skillnad <3

    Kram på Er båda!!!

    SvaraRadera