tisdag 10 september 2013

Rensat hjärnan lite...

...med en härlig promenad!
Äntligen har jag kommit igång med promenader igen! Mitt första mål är att hinna med en mil i veckan, på två-tre dagar. Snabbt går vi och svettig blir jag! Så chokladkilona rasar av! ;)
I kväll gick jag första kvällspromenaden på länge och dessutom utan Meja i barnvagnen. Skönt med lite vuxenprat utan censur! ;)


Behövde rensa hjärnan lite efter dagens läkarbesök på ALB. Det är konstigt att Meja inte är bra än, men  inte så att de på något sätt blir oroliga, bara att de konstaterar att det inte hör till det "normala". Som om nu något överhuvudtaget är normalt i detta!!!

Hennes värden är stabila, men låga! Hon kräks och har vattniga diarréer som om det inte riktigt hunnit läka i mag-tarmkanalen än. Bara avvakta och vänta, det kommer blir bättre...
Ja, eller inte?! Vem fan vet?

Nästa veckas planering är i alla fall fulspäckad:

Mån 16/9: fasta, sövning, magnetröntgen och benmärgsprov, urinsamling (samt byta sond)
Tis 17/9: skyddande medicin samt mibg-isotop intravenöst (en typ av kontrast)
Ons 18/9: Mibg-scint (kolla neuroblastom-upptag i kroppen) samt strålkonferens ang. planerad strålning

                Övernattning på Q 84

Tor 19/9: fasta, narkos och datortomografi (för att bestämma strålningdos mm)

Tis 24/9: läkarbesök för svar av alla ovan utförda undersökningar... Och de har garderat sig fullständigt om svaren, det kan visa både det ena och det andra utan att det betyder något som helst! :/

Så om en sisådär 10-20 år har jag svar på om hon klarat detta, eller tidigare om hon inte klarat kampen... gah!

5 kommentarer:

  1. kram på er . vi Tänker på er varje dag..Lasse och Carina.

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är jättejobbigt att inte riktigt få veta varför skruttan fortfarande mår illa och kräks!Men det är nog som du själv tänker:mag-kanalen är förmodligen inte riktigt läkt ännu!Håller tummarna att veckan,trots ett fullspäckat schema,kommer att gå bra!Ina!Meja klarar det här!!!Det är jag övertygad om!!!!! KRAMAR/LENA

    SvaraRadera
  3. Att hitta ett sätt att leva på och ändå känna glädje då man egentligen inte har något svar måste vara otroligt svårt. Den största utmaningen i livet. Att leva för dagen och glädjas är en gåva som jag ber för att ni orkar besitta. Varje dag, varje timme och minut är en stund att vara i, att försöka känna ro samt lycka i. Jag önskar av hela mitt hjärta att ni fortsätter kämpa, orka, glädjas i stunden och vara de fantastiska människor som ni verkar vara.
    Alla styrka till er.
    Jag kommer fortsätta be för att skyddsänglarna ska vaka vid er sida <3
    Stoooor styrkekram från Emma!

    SvaraRadera
  4. Jobbigt att aldrig veta hur allting går, jag kan inte ens förställa mig hur det känns...

    Grattis till meja imorgon, hoppas ni får en fin dag imorgon trots allt :)

    Styrkekramar!

    SvaraRadera